به بانک پزشکی خوش آمدید!

لاغری

لاغری

می توان گفت یکی از موضوعاتی که دهن اکثر افراد را درگیر خود کرده است داشتن اندامی زیبا و صحیح تر است بگوییم لاغر شدن است.افرادی معتقدند که ورزش کردن بهترین راه درمان چاقی و رسیدن به اندامی زیبا در عین بدست آوردن سلامت جسمی است که خب میتوان گفت حق با این دسته از افراد است پرا که همیشه و در طی تاریخ علم پزشکی این نکته ای حائز اهمیت بوده است.

اما گاه عواملی هم چون تنبلی ، نداشتن وقت و امکانات مانع از ورزش کردن افراد میشود که ما میخواهیم در این مقاله به خوراکی های سبوس دار مناسب برای لاغری بپردازیم.

غذا و تناسب اندام
غذا و تناسب اندام

 

در واقع کربوهیدرات های متفاوتی وجود دارد که موجب لاغری در انسان می شود که از جمله ی آنها میتوان به کربوهیدرات هایی که در زیر می آیند اشاره کرد.

برنج قهوه ای دانه متوسط:استفاده از برنج قهوه ای ساده که بدون نمک است در وعده ی صبحانه میتواند فرد را تا وعده ی بعدی غذایی سیر نگه دارد.پیشنهاد متخصصان تغدیه استفاده ی روزانه از این برنج است.

کینوا:پروتئین این ماده ی غذایی دو برابر برنج قهوه ای است و برای عضله سازی و بافت استفاده میشود چرا که این ماده شامل آمینه اسید های ضروری است.این ماده طعم خوبی برای همگان دارد و همانند برنج و در عرض ۱۵ دقیقه پخته می شود.

جوی پرک:این ماده سرشار از پروتئین بوده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، افزایش فشارخون و دیابت نوع دوم را کاهش می دهد و برای عضله سازی مناسب است.در جوی پرک طعم دار قند وجود دارد لذا سعی کنید برای لاغری از جوی پرک ساده استفاده کنید.

غذا و لاغری
غذا و لاغری

 

از جمله کربوهیدرات های مناسب دیگر برای لاغری می توان به جوی دو سر خرد شده ، موسلی (ترکیبی از جوی پرک ، میوه های خشک شده و آجیل) ، گرانولا ، جو ، کاموت (گندم خراسان، جایگزین مناسبی برای برنج قهوه ای) ، تف (برای افراد مبتلا به سلیاک) ، فارو ، گندم سیاه ، ارزن ، بلغور و آرد ذرت (سبوس دار زرد) اشاره کرد.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *