به بانک پزشکی خوش آمدید!

سبک تغذیه گیاه خواری برای ورزشکاران

سبک تغذیه گیاه خواری برای ورزشکاران

این سبک زندگی و تغذیه تنها برای افرادی نیست که دوست دارند که غذای سالم در طی زندگی خود استفاده کنند و بدن سالمی داشته باشند بلکه افرادی که در روز فعالیت های سنگین مثل ورزش پرورش اندام و وزنه برداری هم می کنند نیز، می توانند از این سبک تغذیه بهره ببرند. در ادامه در مورد سبک تغذیه گیاه خواری برای ورزشکاران بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ریچ رول ورزشکار فرا استقامتی

ریچ رول یک ورزشکار فرا استقامتی است که کاملا وگن می باشد، در سال ۲۰۰۹، مجله  سلامتی مردان او را یکی از ۲۵ مرد سالم جهان عنوان کرد. در عرض ۲ سال، ریچ رول، از مرد ۴۰ ساله با بدنی نامناسب، به ورزشکار وگان فوق العاده ای تبدیل شد که در مسابقات استقامتی همانند قویترین مردان جهان در تمام آمریکا، عنوان نفر سوم را به خود اختصاص داد.

ریچ رول ورزشکار فرا استقامتی
ریچ رول ورزشکار فرا استقامتی

بیشتر مجله ها و رسانه خبری در مورد این ورزشکار این گونه می نویسند که ریچ رول یک سوپرمن گیاه خوار می باشد. او در مورد زندگی خودش اینگونه می گوید که من در کالج، ورزشکار بودم و در دانشگاه، در شنای رقابتی شرکت می نمودم و خیلی ورزش شنا را دوست داشتم. من تمام عمر خودم را صرف ورزش شنا کردم، اما زمان آن دوران تمام شد و کالج را به اتمام رساندنم، گویی ورزش های رقابتی هم به نوعی از یاد رفت و بعد مشغول زندگی و خانواده و کار شدم و مدت زمان بسیار فراوانی فقط به این کارها اختصاص دارم.

تغذیه گیاه خواری برای ورزشکاران
تغذیه گیاه خواری برای ورزشکاران

 

واقعیتی که در مورد این ورزشکار وجود دارد این است که در شب تولد ۴۰ سالگی ام به اضافه وزن بسیار دچار شده بودم و بسیار بدن نامناسبی داشتم. در آن زمان حدود ۹۴ کیلو وزن داشتم، مثل افراد خیلی چاق به نظر نمیرسیدم، اما اضافه وزن بسیار فراوانی داشتم و وزنم مدام در کم و زیادشدن بود. برای آنکه واقعاً یک تغییر مداوم در زندگیم شکل دهم باید کاری بنیادی انجام می دادم. و به کمک همسرم و در اثر تشویق های او به مدت یک هفته آب میوه و سبزیجات میل کردم و بدنم را پاکسازی کردم، کاری که قبلاً هرگز انجام نداده بودم و هرگز حتی به آن هم تا قبل این موضوع  فکر هم نکرده بودم.

تغذیه گیاه خواری برای ورزشکاران

موردی که در مورد این سبک تغذیه وجود دارد این است که بیشتر ورزشکاران در مورد دریافت پروتئین مناسب نگران می شوند ولی به دفعات زیادی ثابت شده است که گیاهان مملو از پروتئین می باشند .پروتئین یک بافت سازنده مهم برای ماهیچه ها محسوب می شود ولی این ماده تنها چیزی نیست که باید در مورد آن فکر کنید به دلیل که اغلب مشکلی برای گیاه خواران به وجود نمی آورد.

تغذیه گیاه خواری برای ورزشکاران
تغذیه گیاه خواری برای ورزشکاران

 

چیزی که باید در این باره مورد توجه قرار گیرد این است که بیشتر ورزشکاران توجهی به میل کردن میوه و سبزیجات خود ندارند . در صورتی که کربوهیدرات ها ی مورد نیاز برای برطرف کردن انرژی را از طریق مصرف غلات وگیاهان ایجاد می شوند.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *