به بانک پزشکی خوش آمدید!

استفاده از زانوبند هنگام پیاده روی برای سالمندان الزامی است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بيان اينكه برای پیشگیری از بروز مشکلاتی مانند اختلال در حفظ تعادل، سالمندان حداقل روزانه ۲۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشند، گفت: افراد مبتلا به عارضه زانودرد به‌هنگام پیاده‌روی از زانوبند استفاده کنند هم‌چنين استفاده از کفش استاندارد و انعطاف‌پذیر نیز توصيه مي‌شود.

دکتر “علی‌اصغر ارسطو” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ایسنا، زمين خوردن را از مشكلات شايع دوران سالمندي برشمرد و اظهار کرد: این مساله غالباً به علت اختلال در حفظ تعادل زمين مي‌خورند که علت آن مشکلات خاص فیزیولوژیک در سالمندان است.

زانودرد

وی افزود: در فاصله سنی ۳۰ تا ۸۰ سالگی قدرت عضلانی افراد خصوصاً در اندام تحتانی به میزان ۴۰ درصد کاهش می‌یابد، از همین‌رو دامنه حرکتی عضلات کاهش می‌یابد و بدن در دوران سالمندی مستعد بروز اختلالات حرکتی می‌شود.

ارسطو با بیان اینکه در دوران سالمندی انعطاف‌پذیری بدن کاهش می‌یابد، تصریح کرد: انجام تمرین‌هاي بدنی مناسب می‌تواند مشکلات دوران سالمندی را به تاخیر بيندازد و در حفظ سلامتی بدن به افراد کمک کند. انجام تمرین‌هاي ورزشی علاوه بر اینکه سبب تقویت عضلات در دوران سالمندی می‌شود، در بهبود وضعیت تعادل بدن در این دوران نیز موثر است.

این فیزیوتراپیست خاطرنشان کرد: انجام تمرین‌هاي مقاومتی در تقویت عضلات موثر است؛ این تمرین‌ها حداقل باید دو بار در هفته و به صورت مستمر انجام شوند. همچنین باید به این نکته توجه داشت که برای ورزش نمی‌توان سن خاصی را مشخص کرد و همه افراد باید از بدو تولد تا پایان زندگی به فعاليت‌هاي ورزشي ادامه دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: کاهش توانایی بدن در حفظ تعادل در دوران سالمندی امری طبیعی است و برای جلوگیری از بروز این مشکل باید از طریق ورزش مستمر، عضلات بدن تقویت شوند و فرد انعطاف‌پذیری و چالاکی خود را حفظ کند. انجام حرکات کششی برای افزایش انعطاف‌پذیری بدن موثر است.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *