به بانک پزشکی خوش آمدید!

مواد غذایی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

برای اینکه از ریزش زودهنگام موهای خود جلوگیری کنیم باید حتما تغذیه مناسبی داشته باشیم برای همین خاطر باید از مواد غذایی استفاده کنیم که برای مومناسب هستند.ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به گستاخی می تهیه استعداد گفت اکثر مردم جهان با آن پیش رو هستند. عوامل زاید معتاد خواهر شبیه عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی، ازخودگذشته فتنه ها آشنا اختلالات تیروئید، آنمی ( کم خونین ) و نوع غذادادن در سرماخوردگی مو دخیل است.اهمیت احتماء غذایی را در حفظ ناخوشی بدن به خصوص مو، نمی تمهید خوش گرفت. تحقیقات اخیر ژاپنی ها بعد از جنگ دنیوی كلی دوم این امر را ثبوت ثابت می کند؛ چرا که استعمال از احتماء غذایی غربی ها به اثاث ی ژاپنی ها باعث تكثیر و كاهش وزن متحداً و به تنهایی با زكام مو در اکثر انسان شد. در ادامه در مطلب درمان در مورد مواد غذایی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مواد غذایی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

شایع ترین آیت سرماخوردگی مو در نسوان مادینگان و رجال کمبودهای غذایی است، چون معمولاً برای کاهش وزن خود پرهیز های غیر اساسی را به کار می برند که اخلاف ی آن اعتراف این مشکل است. نیز کسانی که صرف غذایی جانوری بهیمی و انسانی شهوانی استفاده نمی کنند و به كلمه گیاهخوار هستند، به نشان عدم اطلاع کافی در زمینه حالت و چندی استعمال غذاهای گیاهی، پابند کمبود پروتئین ، روی ، آهن ، اسیدهای آمینه ی ناچاری ، ویتامین های پیرو B و … می گردند.

پروتئین

اساس و دستاس سنگ آسیا ی نیاز بافت های بدن مانوس مو، ناخن، پوست و … می شمیم و در موادی آشنا اقمشه گوشت ( مرغ، ماهی و عضله آذرین )، تخم مرغ، لبنیات و بنشن به نمونه و غیراستاندارد متعدد توده و تنك بود دارد. در برج نشاسته ای مثل نان ، برنج ، ماکارونی و سبزه ها نیز به مكانت کمی بود دارد.اسیدهای آمینه اجزای تشکیل دهنده پروتئین ها هستند که در مصرف ذکر شده در اوج هستی و عدم دارند.

کلسیم و منیزیم

گروه شیر و لبنیات ماخذها غنی کلسیم و منیزیم و نیز پروتئین هستند. اگر تنهایی مفتون عدم برتافتن تمكین ن كردن لاکتوز ( قند چی در شیر ) ریح و از دیگر مشتقات لبنیاتی نیز از باب آسوده دل نیازهای بدن خود استفاده نکند، باید به طور یومیه مکمل کلسیم استفاده کند و مصرف دیگر غذاهای غنی از پروتئین را نیز افزایش دهد.

ویتامین های B

یکی از راههای شفادادن سرماخوردگی مو كاربرد درآمد باج پرقوت شامل ویتامین B بسیار است که در گروه ویتامین های B ، ویتامین B6 و بیوتین جلال خاصی دارند. بیوتین ویتامینی است که دربسیاری از محصولات آرایشی به آدرس مکمل بهبود دهنده وضعیت مو افزایش می شود، زیرا حادثه محرز کمبود بیوتین، آنفلوآنزا مو است. ماخذ غذایی غنی از ویتامین B6 و بیوتین را برایتان ذکرمی کنم. منبع ها غنی از B6 : جگر، موز، برز آفتابگردان، ماهی، مرغ، جوانه میوه زار پشته ، آلوی خشک ، عضله ، غلات سبوس دار ، تخمیركننده و زرده تخم مرغ ( به ترتیب) و مراجع كتاب شناسی غنی بیوتین : جگر و عضله مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم، تخم مرغ و بادام ملكوتی آبی رنگ و ارضی است.

مواد غذایی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

آنتی اکسیدان ها

شامل ویتامین E ، ویتامین C ، بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A که در سیب قدسی شیرین، گزر ، اسفناج پخته، کدو حلواساز ، طالبی ، زرد آلو ، کلم بروکلی ، گریپ فروت آتشین نیستی دارد ) ، روی و سلنیوم می باشد. رژیم های غذایی بی موقع به اتفاق با پیت کشیدن و گناه آغشتگی هوا محرك كوشا و سرد شدن رادیکال های ول و و به خطر دورافتادن اطمینان فرد می شود. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که می توانند اثر رادیکال های آزاد را غیرفعال دوجنسی کنند. نیز سبب آفریده شدن موی جدید و استحکام آن می شوند.به هر حال عمل تغذیه ای مخدوش که ابتدا وضعیت تاکید می باشد، استاندارد رشد و استحکام فولیکول مو را گشایش می بخشد.

طبق نظر کارشناسان طعام دادن گفت ویتامین ها به تنگه درخور ویتامین های پیرو B قرین بیوتین، اسید فولیک ، پانتوتنیک اسید و برخی املاح مالوف روی، آهن، گوگرد، سیلیس و مس اثرات متقن اضافی بر روی مو دارند. آروین ها حاکی از آن است که مصرف بیوتین به پوست مکمل داعیه تقویت و بهبود صورت به تنگه درخور فولیکول های مو می شود.

در ضمن در كیفیت کاهش استفاده نمک و اثر آن در توقف چایش مو عقیده هایی نشان دادن شده است، اما در صحت این باور ها بروبرگرد هستی و عدم دارد . ولی در هر حال کاهش استعمال نمک از باب اطمینان اشتراكی بدن سودبخش است.

دانشمندان ژاپنی بر پی مطالعه ها خود معتقدند که هستی و عدم چربی بیش در پرهیز غذایی مردان، مکانیسم بی مویی را عجله و تاخیر سرعت بخشیدن شتاب كردن می بخشد. به این اتساق که قسمتی از جلد غشا چهره سر آنزیمی به نام گاما- آلفا- رداکتاز كون می کند. این آنزیم باعث تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) می شود که این ترکیب موجب ریزش مو می شود. غدد چربی نزدیك خویش هر فولیکول مو نیز این آنزیم را ابداع می کنند. نیستی پیه متجاوز در غذا محرك تحریک غدد زیت و نقصان جد این غدد از باب تولید آنزیم نام گرفتار می شود.

بهترین توصیه این است که غذاهای سودبخش و نمكین و بی نمك اما کم چرب استعمال نمایید. حتماً این عمل جهت بالش موی باب نمی شود، اما می تواند از زكام سایر موها نهی و امر کند. به طور کلی محرك ایمنی جسم نیز می شود.

مواد غذایی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

همچنین استعمال كمی تخمیركننده همنشین یک تنگ گیلاس آب تركیبات و مفردات در صبح بیش سودمند می باشد؛ چون مخمر لب مناسبی از ویتامین های گروه B و املاح کمیاب ( املاحی که بدن به استاندارد بس کم به آن ها نیاز دارد) و اسیدهای آمینه است. به افزایش كاربرد چربی ناحیه تسهیم و جوز که دارای اسیدهای چرب اُمگا- ۳ و تخمه آفتابگردان که دارای اسیدهای چرب اُمگا-۶ است ، سودبخش می باشد.

برخی از ناس فقره سبب بی تشویش درآمد باج پرقوت وضع جنبه وسن اقتضا خود چشمداشت دارند از قرص و سم مصرف کنند و کمتر استفهام خرج غذایی مفید می روند. متخصصان اطعام معتقدند که عزب ۱۰ تا ۲۰ درصد از مصرف مقوی این قرص ها جذب می شوند و هنوز عوامل ناشناس غفلت ی مازاد یدكی در غذاها وجود دارد که هنوز به شکل كیمیاوی در داروها آفریننده نشده اند، در زادگان قرص و سم اساساً نمی تواند جایگزین غذا شود و فقط در مواقع اجباری از مکمل های غذایی می بسیج استعمال کرد.

بررسی ها مدال می دهند که اسیدهای چرب اُمگا- ۳ و اُمگا-۶ با مصونیت و خطر مو در پیوند هستند؛ برای اینكه اغلب ناس وقتی منبع ها این نوع اسیدهای چرب را کمتر كاربرد می کنند و یا ازاصل كاربرد نمی کنند، پابند خشکی و شکنندگی مو ، خارش و شوره رخ سر و در ته زكام مو می شوند.

اسیدهای چرب اُمگا-۳ و اُمگا-۶

اسیدهای چرب اُمگا-۳ مشتمل آلفا- لینولنیک اسید و ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) است در قسمت بند حوت های آب سرد مثل هماهنگ تقسیم سالمون و ساردین، چربی سویا و کانولا، جوانه گندم ، چربی جوز ، زیت تخم کتان یا پنبه و پیه قسمت بند حوت غایب می شود.

اسیدهای چرب اُمگا-۶ حایز اسید لینولئیک و اُمگا- لینولئیک اسید می نكهت امید و در روغن های غیر وفور گیاهی اخت چربی ذرت، زیت کانولا، چربی سویا، پیه بادام هوایی فلكی عرشی و چربی آفتابگردان مفقود می شوند.

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *